Támadások TH9 - GoLaloon



Hibrid támadások (LaLoon)

Felhasznált irodalom:

- Clasher (cocland.com)
- Gadihh

Szerző: Zolikk
Lektorálták: Piiiiii, Maki, Balazs23

Előszó:

Nagy öröm számomra, hogy a hibrid támadásokat egyre többen használjátok. (talán az írások miatt, talán a sikeres cw támadások miatt, de ez tulajdonképpen mindegy is).

Bár eddig „csak” a hog támadásról jelent meg írásunk, viszont látom, látjuk, hogy egyre többen próbálkoztok levegőből is, ami arra sarkallott engem, hogy ne pihenjek meg, írjam meg a következő részt is, a légi támadásokról.

Ez a rész is viszonylag körültekintő lesz, próbálok minden apró részletre kitérni.

Alapok:

Balloon:
Érdekes, hogy közel azonos értékeket tud felmutatni a lufi, mint pl. az előző írásban kitárgyalt hog.
Tehát viszonylag nagy DPS, és viszonylag nagy HP.
Mivel légi eszköz, nyilván GB, DGB, Spring trapp-ra érzéketlen, annál inkább a légi csapdák veszélyesek rá.
Elsődleges célpontja szintén a védelmi épületek.
Nagy különbség a hoghoz képest (ha már hasonlítom), hogy baromi lassú. (A gólemnél is lassabb, és ez nagy szó!)
Szintén elmondható, hogy 3 csillagozásra önmagukban nem alkalmasak.




Lava Hound:
A Lava Hound tulajdonképpen a légi Gólem. Az egyik legmagasabb HP -vel rendelkező egység, cserébe a DPS -e tulajdonképpen zéró. (Még a pupok DPS-e is nagyobb)
Elsődleges célpontja az Air defense, és ha azok már nincsenek, akkor a védelmi épületek. (AD után már nincs preferált, a legközelebbi védelmi épületre megy)
Mikor HP -ja elfogy, szétrobban (ez amúgy a környező épületeket is rombolja), pupok lesznek belőle. (szinttől függően 8-14)
Használata később. Tulajdonképpen a lava lesz a légi támadásunk tankja.



Légi támadáshoz javasolt spellek:

Rage Spell: Első sorban preferált spell. Mint fentebb írtam, viszonylag lassúak a Lufik, így nagy segítség megtámogatni őket egy kis sebességgel. Nem beszélve, arról, hogy támadó erejük is megnő, így gyorsabban lesznek túl egy-egy védelmi épület lerombolásán.

Heal Spell: Én nem szoktam használni. Ha jó a terv, és jól mennek a dolgok, akkor egyáltalán nincs szükség rájuk, ha pedig gond van, akkor sem szokott elég gyorsan gyógyítani, hogy megérje használatuk. Semmiképpen se használd lufikon.

Haste Spell: A Haste Spell egy eléggé beugratós dolog, ugyanis kétségtelen hogy gyorsítja a hatásuk alatt lévő egységeket, de a DPS-üket nem növelik (ellentétbe a Rage Spellel). Így óvatosan a használatukkal, még ha dupla annyit is tudsz belőle vinni. Használatukat úgy szokták definiálni, hogy külső gyűrűk esetén lehet használni, de a középső magnál (core) nem javasolt.

Poison: Igen, javasolt mindenképp, ne felejtsük, egy maxos és egy bármilyen gyenge poison kicsinál egy maxos sárkányt is. Igenis szokjunk hozzá, ne feledkezzünk meg róla.

Ha van Kill Squad, akkor azoknál a szokásos spellek jöhetnek szóba: Rage, Heal, Jump, EQ.

Mikor használjuk:

- L6 AD esetén nyugodtan, szinte bármely változat célravezető lehet.
- Földi x-bow
- Ha a falu szélén vannak az AD -k.
- Nagy bonyolultságú falunál (jellemzően anti3 bázisoknál), ahol nehéz megtippelni a DBG-k (hog támadáshoz) helyét.

Mikor legyünk óvatosak a légi támadás használatával?

- L7 (vagy erősebb) AD esetén. (azok sajnos még az L2 es kutyákat is egész gyorsan kicsinálják, és ha nincs tank, jó eséllyel fail lesz)
- Ha nem tudunk legalább 2 AD -t leszedni. (kivéve Penta, lásd később)
- És mindezek mellett még L3 as légire állított X bow-k vannak.


Lufi elengedési módok:

Alapvető, de leírom azért (ilyen hibát még nem követtünk el), hogy az egy és kétpontos beengedés egyáltalán nem lehetséges!

Asian Wall”: azért írom idézőjelben, mert főként hogok esetén használjuk ezt a megfogalmazást, de itt és értelmezhető. Gyakorlatilag egy vagy két vonal mentén tesszük le a lufikat. Bizonyos esetekben használható, bár ilyenkor, akár csak a hogok, kisebb nagyobb csapatokba verődnek a lufik, ebben az esetben jobban ki vannak téve a splash demage védők ellen. (jellemzően wiz tower, air bomb)

Surgical módszer: Lufiknál én leginkább ezt preferálom: 2es vagy 3 as csoportban, óramutató járásával megegyező, vagy ellentétes irányban indítva. Ekkor jóval szétszórtabb módon mennek befelé a lufik, kevésbé lesz veszélyes a wiz tower. Ha be is targetel egy csoportot az akkor is csak 2-3 lufi, nem 5-6.

Lava beengedési mód:

Legyünk figyelemmel a következőkre: Ha van rá mód (lufikat távolabbról tudjuk indítani), sose az AD -hoz legközelebbi ponton indítsuk a lavat. Sokkal fontosabb lehet, hogy hosszabb utat járjon be a lava, és ha tud, szedjen össze minél több piros vagy fekete bombát. Természetesen ne a falu túloldaláról indítsad, mert így meg nem ér oda sose. Célszerű az adre kb 45 fokos szögből engedni, vagyis nem szemből. Így képes felszedni a kívülre helyezett bombákat, teslákat, emellett kis ideig elvonja az atk, wtk figyelmét. Ilyenkor pár lufi pár hasteval nagyon nagy pusztítást tud okozni.

Következzen a legfontosabb támadási módok ismertetése.

- Max Attack (OP laloon, GoLaloon)
- Penta Lavaloon
- ZapQuake támadási módok

Max Attack

Ezt a támadási módot, talán tavaly október tájékán tették közzé (Moskri – ClashHeads), nevéből adódóan elvileg bármely TH9et be lehet verni háromra ezzel a támadással.

Nos, mi is használjuk páran a klánban már ezt a támadási módot, de személyes tapasztalatunk inkább az, hogy a fenti állítás igaz lehet maxolt hősök esetén, (ekkor KS a falu viszonylag jelentős részét leszedi a falunak, és a lufiknak így kevesebb dolga marad). Mid level hősök esetén inkább közepes TH9eket tudtunk ezzel a módszerrel verni. (bár Maki a héten levert egy maxos TH9et is)

Nézzük a támadás módját:

Hadsereg összeállítás:


Akkor javasolt használni, ha a 4db EQ spellel be tudunk robbantani egy olyan falszakaszt, amely segítségével 2 AD és a Queen elérhető. Mind az AD, mind a Queen kiemelt fontosságú, hogy meglegyen!

Példa:


Ezek alapján tehát a támadás menete a következő:

- 4 EQ spellel berobbantunk egy olyan helyet, amely segítségével elérhetővé válik 2db AD, és a Queen. Ezen területre kell bemenni-e a KS nek, oly módon, hogy közben a CC -t természetesen kicsalja, és leszedje. (Ha a CC a KS által gyaníthatóan nem fog előjönni, akkor nyilván külön ki kell csalogatni a CC védőket)

- Elindul befelé KS, mely általában 2 gólem, és nem túl sok wizard. Én a fentiekkel ellentétben 6dbot szoktam vinni, maximum 7db. Nyilván szükség szerint Wb is kell, de sok esetben az EQ -val úgy tudunk robbantani, hogy bele fog esni a külső fal is.

- És itt jön egy érdekes momentum, ugyanis bármennyire is furcsa, de KS -re elhasználjuk, már most az elején a maradék 2 spellt is (1 rage, 1 heal), annak érdekében, hogy leszedjük a CC-t, és a 2 AD -t.

- A maradék 2 AD -ra mehet 3 (esetleg 2, de az necces azért) kutya, és a lufik. És az érdekesség az, hogy a lufik a kutya segítségével leszedik a maradék védelmet spellek támogatása nélkül. Viszont ez nagy gyakorlatot igényel, meg egy kis mázlit.

Egyéb módozatok:

- A 4EQ spell sok esetben helyettesíthető 1 jump spellel is. Ebben az esetben azonban körültekintést igényel a Jump spell ledobása, hisz úgy célszerű ledobni, hogy arra ugráljon a KS, amerre szeretnénk.
Erre jó példa Makikoma támadása egy maxolt TH9 ellen:



Maki Jump spellt használt, de jó látható, hogy a 2 AD közel van, és raadásul az AQ is elérhető, noha egy fallal határolt, de lehetett tudni, hogy be fog ugrani abba a fakkba, ahova a BK is elért.

A támadás megtekinthető:


Penta Lavaloon:

Neve az 5 latin megfelelőjéből adódik (Penta), lévén ezen támadási mód esetén 5db Lava Houndot viszünk.
Használata főként L7 AD -k és gyenge Queen esetén javasolt. Nagy előnye a támadásnak, hogy viszonylag egyszerű. Természetesen itt sem hátrány azért, ha az Xbow földire van állítva. Az Xbow nem sebez amúgy vészesen sokat, de folyamatosan lő, nagy sebességgel, és sajnos sok lúd disznót győz alapon, okozhat kellemetlenséget. Emellett rengeteg élete van.
A támadásnál a csalogatás azonban szükséges, ugyanis egy pl. maxolt sárkány szétszedi a lufikat igencsak hamar.

A Hadsereg összetétele:

4 Lava + 1 (CC), maradék lufi.
spellek: 4 Rage, 2 poison. Rage helyett opcionálisan hastek.

A támadás menete:

- Csalogatás: történhet lufival, vagy 2-3 hoggal, ahogy adja a falu.
- CC védők kiiktatása: Ne felejtsük, egy sárkányt egy maxos és egy bármilyen más poison kinyír. Ha esetleg Lava a védő, azzal meg nagyon foglalkozni se kell. (ha ez nem lenne elég, tegyük le az egyik sarokba az AQ-nkat)
- Quennel nem fogalalkozunk. AQ -t a lezuhanó lufik, és a Rage spell alatt álló pupok fogják kivégezni. (még egyszer, csak ha nem túl erős a Queen. Ellenkező esetben egy mini kssel kell kivégezni. Ez lehet 2hős+funnel egységek. Golemet ne vigyünk, foglalja a helyet. Akkor már csak 4 lava maradhat.)
- Egy oldalról (2 ad legyen a cél) beküldjük a kutyákat a 2 AD -ra 2 + 3 -as bontásban. Mögöttük jönnek a lufik.
- A Rage spelleket úgy dobjuk le, hogy nem a lavát rageljük (gyenge dps), hanem a lufik gyors haladását segítjük. Egy rage spell mindenképp kerüljön a Queen közelébe, hogy mindenképp megsemmisüljön az AQ is.
- Ha minden rendben megy, már csak végig kell nézni, ahogy lepusztítják a falut.
- (Javasolt lehet még az a fajta lerakás, hogy az elején csak 2-2 Lavat küldünk be, és amelyik oldalt erősíteni kell, illetve amelyik oldalra több lufi megy, oda engedjük be az 5. Lavat. Esetleg pár lufit is tartalékolhatunk ide. Ez igencsak javasolt.)

Ajánlott videó:

ZapQuake Támadások:
A ZapQuake támadás egy gyűjtőfogalom, mely gyakorlatilag az AD leszedését jelenti villám és earthquake spell segítségével.
Röviden, a fontosabb kompozíciók:

AD
Villám
EQ spell
Level6
L5 x 2
L1 x 1
Level7
L5 x 2
L3(!) x 1
Level7
L6 x 2
L1 x 1

Ezek a minimális peremfeltételek, mely spellek használata esetén a fenti AD -k leszedhetők. Ezeket nagyjából már tudjuk, illetve főként azok tudják, akik sárkányoznak (TH8).

Mikor vonhatjuk össze a ZapQuake -eket?
1. ha a két AD egymáshoz viszonyított távolsága (a két AD külső peremeitől mért távolság) nem több mint: 3 kocka, akkor elegendő 3 villám, 1 eq spell. (A 3 villám ebben az esetben a 2db AD közé dobandó)
2. ha a két AD egymáshoz viszonyított távolsága (a két AD külső peremeitől mért távolság) nem több mint 7 kocka, akkor elegendő 4 villám, 1 eq spell. (Ekkor 2 AD -ra 2-2 villám, és az Eq úgy, hogy mindkét AD -t elérje)
A ZapQueakek összevonásával azonban óvatosan, mert ha nem sikerül, akkor már a támadás elején eldől, hogy az sikertelen lesz.

Jump spell vagy dupla ZapQuake?

- Ha 2 AD -t amúgy el tudunk érni egy Jump spellel, akkor nem kérdés, hogy JUMP spellt KELL használni. (1 spell, kontra 4 spell + 2 dark spell)
- Ha Jump spellel amúgy csak 1 AD érhető el, akkor már jogos a ZapQuake használata.
- Ha a Queen csak Jump spell segítségével érhető el, akkor is jump spellt KELL használni. (bizonyos esetekben, gyenge falu esetén, sima wb -vel is elérhető a Queen)
Lavak száma:

- ha úgy alakul a támadás, hogy csak 1 AD marad, erős TH9 esetén is megfontolandó hogy 3 Lava-t vigyünk, figyelembe véve a TH9es légicsapdákat. (sokszor a 2 Lava veszélyes, még akkor is, ha csak 1 AD maradt. A kshez felhasznált katonamennyiség függvényében javasolt min 12 lufi, és 2 lava.)

Melyik AD-t szedjük le ZapQuake -el?

- Amelyik a legbelső helyen van, amelyet a legnehezebb elérni.
- Amelyik egyáltalán nincs a KS útvonalában.
- Amelyik a legjobban van védve Air Sweeper által.
Nézzétek meg a következő támadást:















A BK melletti AD-t ZapQueak-el szedtem le, míg jobbról beküldtem a KillSquadot, mely további 2 AD-t leszedett. A KS-hez végül elhasználtam egy heal spellt, és egy jumpot is.
A maradékra 2 Lava és 16 lufi elég lett.
(teszem hozzá, ezen támadás esetén volt olyan gondolatom is, hogy a bal oldalon lévő 2 AD -t ZapQuakkel leszedem, és KS Spellek nélkül majd leszedi a másik 2 AD-t. Az lett volna csak vicces, ha leszedem mind a 4 AD-t. Erről végül azonban lebeszéltek, túlságosan veszélyes ötletnek tűnt.)

A támadás teljes egészében:

Utószó:
Loonos támadások esetén nagyon fontos a tervezés. Elmondható, hogy a legtöbb falunak van gyenge pontja, és ehhez kell illeszteni a támadási módot. A loonos támadások - mint látjátok – több variánssal rendelkeznek, és szűz faluk esetén mindenképp jobb eredménnyel kecsegtet, mint egyéb hogos támadások. (Erős, maxos, Anti3as faluk esetén)
Fontos, ha 2 AD és a Queen elérhető KS -el, akkor mindenképp érdemes ebből kiindulni. Akár 4 Eq spellel, akár jump spellel.
Viszont arról, hogy a Queent és a CC-t le kell szedni, sose feledkezzünk meg!
És jó, ha a fejünkben van, hogy ha van L6 villámunk, annak felhasználásával bővül a repertoár.
Főként mióta 2 dark spellünk is lehet, érdemes végig gondolni, hogy a spelleket az AD-k figyelembevételével hogyan tudjuk a lehető legjobban beosztani, felhasználni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése