Támadások - Clanwar/TH 8-9/GoWiPe


Támadások - Clanwar/TH 8-9/GoWiPe


Felhasznált irodalom: WeenisWrinkle (Reddit.com), Clasher (cocland.com)
Szerző: Zolikk
Lektorálták: Piiiiii, MakiKoma

Előszó

Készül ez az iromány a Mass Dragon támadásról írt esszé folytatásaként. A következőket, mint gondolatébresztő gondolom, ha valaki sosem támadott még így, akkor legyen egy alap, amihez nyúlhat.

Ami motivált abban, hogy ezt megírjam, az az, hogy saját tapasztalatom szerint, elsőre ugyan bonyolultnak tűnik, ám kis gyakorlás után viszonylag jó biztonsággal hozható vele TH9-en is két csillag. Fontos azonban, hogy nyilván erős katonákkal támadsz ugyan, de azért itt sem lehet a őket halomra beküldeni, mert garantált kudarc lesz a támadásod.

Fontos az időzítés, mit, mikor, hogyan, és MIÉRT. A következőkben erre teszek egy próbát, elmagyarázni ezeket.

Az alapok

A gowipe attack egy mozaik szó (GOlem, WIzard, PEkka), mely a felhasznált katonák neveire utal. Gyakorlati értelme, egy olyan katona kompozit egység létrehozása melytől azt reméljük, hogy nagy hatékonysággal tudunk elérni vele 2 vagy 3 csillagot. Amit ezekről a katonákról tudni lehet:

Golem

A legmagasabb HP-vel rendelkező földi katona! Sok helyen tankként emlegetik, lévén valóban szinte elpusztíthatatlan, és mint egy tank, úgy megy befelé. DPS értéke és támadási sebessége rendkívül alacsony, ezt nem árt figyelembe venni támadásnál. (képes elakadni egy 8as, 9es falon is!) Ha a Golem elpusztulna, akkor is előbb 2 Golemite képződik belőle. (két darab mini golem) Ezek HP-je és DPS-e nyilván jóval alacsonyabb az eredetinél. Spring trapre érzéketlen, keresztülmegy rajta! Ez a golemite–re már nem igaz, az gyönyörűen repül spring trapre lépve! Már akár lvl1től lehet használni, de a nagyobb siker érdekében ne sajnáljuk a fejlesztését sem.
Elsődleges célpontja: védelmi épületek

P.E.K.K.A.

Magas HP-vel és DPS-sel rendelkező egység. A Pekka egy “átmenet” a Wizard és a Golem között, ha a DPS és HP értékeket nézzük. Nagy pusztítást tud végezni, az eredményes GoWiPe támadás kulcs-szereplője. Rage spellel kombinálva DPS értéke a legnagyobb az összes katona közül.
Egyéb tulajdonságai: Spring trapre szintén érzéketlen.
Használatuk javasolt: már akár lvl1től lehet használni, de jobb siker érdekében ne sajnáljuk a fejlesztését. (már TH8-on lvl3 ig fejleszthető, mindenképp fejleszd ki!)
Elsődleges célpontja: nincs. (azaz mindenre támad)

Wizard

Kis HP-vel rendelkező, de nagyon magas DPS értékkel bíró katona. Minél több Wizardot tudunk életben tartani a támadás során hosszútávon, annál nagyobb sikerrel bírhat támadásunk. Főként helyes taktikával tudjuk őket hosszútávon életben tartani.
Egyéb tulajdonságai: nincs
Használatuk javasolt: sikeres támadáshoz javasolnám a minimum lvl5 szintet. Fontos megemlíteni, hogy a Wizard a legnagyobb fejlődést lvl4-ről lvl5-re való ugrása során kapja meg, és ugyan a lvl6 verzió (TH10) tényleg erősebb, mint a lvl5 verzió, de nem annyival, hogy támadásunk végkimenetelét döntően befolyásolhatná.
Elsődleges célpont: nincs. (azaz mindenre támad)

WB (azaz WallBreaker)

Az az faltörő. Használatuk értelméről később. Köztudottan kis HP-vel bíró, de nagy DPS el rendelkező katona, mely célzottan csak a falat robbantja ki.
Egyéb tulajdonságai: nincs.
Használata javasolt: Szintén minél magasabb szintre lefejleszteni.

Spellek

Ez erősen falufüggő. Az általánosságban elmondható, hogy 2 rage spell szinte mindenképp kell. A másik két spellről: poison: Indokolt lehet egy ilyen spell felhasználása is, melyet a CC katonák irtására használhatjuk.
Healing:
Ezt azt hiszem nem kell magyarázni. Erős falak esetén mindenképp javasolt lehet, nagy mértékben segíthet a Hősőkön, Pekkán, Golemen. Megjegyzés: a healing spell a hősöket csak feleakkora mértékben gyógyítja, mint a többi katonát. Ugyanez igaz a rage spellre is. Magyarázat: a hősök öngyógyításához és gyorsításához/erősítéséhez ott van a képességük. Egyébként a képesség használatakor a healing/rage spell egyáltalán nem hat pluszban rájuk.
Jump Spell:
Használata erősen javasolt, felhasználva könnyen juthatunk be a “core”-ba (központ) és 2 csillagozáshoz nagy segítség lehet. Nyilván minden spellre igaz, minél erősebb annál jobb.

Csalogatás

Nos, ezen kérdés esetén a szakirodalmak véleményei igen csak megoszlanak. De alapvetően meglepő módon, főként inkább NEM javasolják. Ennek főként 3 oka van:
1. ha minden jól megy, akkor, amikor betörünk a faluba, még elég jó állapotban és mennyiségben megvannak a katonáink, és jó eséllyel nem túl nagy áldozat árán egyből letudhatjuk a CC védőket is. (lásd fentebb, esetleg vihetünk egy poison spellt)
2. TH9 esetén nagyon kifeszített, hogy miből mennyi katonát viszünk, így nem igazán fér bele az, hogy még legyen arra is elég katona, hogy csalogassunk, és a kicsalogatott katonákat lenyomjuk. Ez lehet még nagyobb véráldozat, mintha 1. pont.
3. idő: a Pekkák nem túl gyorsak, ha csak azok maradnak életben a végén, könnyen kifuthatunk a csalogatás miatt kevesebb támadási időből.

A hadsereg összetétele:

Nehéz kérdés, több dologtól függhet:
1. a támadni kívánt falutól
2. saját katonáink erősségétől.

Alapvetően a következőből érdemes kiindulni:
- 2-3 Golem (a Golem erősségétől függ)
- 2-4 Pekka (a Pekka erősségétől függ, de szerintem inkább 3db javasolt)

A maradék helyre pedig 3-8 Wb (szintén falu függő), és amennyi Wizard kifér. (15-20)
Javasolt kompozíció TH9-en: 1+1 (CC) Golem, 4 db Pekka, 18-20 db Wizard, 5-9 Wb. 20 Wizardnál többet szerintem nem érdemes vinni. 3 Golem / 3 Pekka is jó lehet.
Ha nincs jump spellünk (TH8), 2 Golem, 2+1 (CC) Pekka, 15-17 Wizard, 9-13 Wb.

Fontos kiemelni, hogy mint látjátok nincs pontos recept erre, ha a következő fejezeteket is elolvassátok talán érhető is lesz, hogy miért írom ezt. A jó összetétel függ a falutól, saját szokásaidtól, tapasztalataidtól is.

CC troopok

Ha gyenge a Golemed, akkor egy Golem (valami nagyobb szintű, mint neked van) és wizard ha fér mellé. Ha erős a golemed, akkor meg nyilván Pekka, vagy wizard. Ha wizardokat kérsz, nagyon vigyázz arra, hogy CC ből kijövő katonák nagyon egy csoportban lesznek, ha ráfutnak egy giant bombra az meglehetősen nagy kárt tud okozni.
Támadás menete:

Egy sikeres Gowipe támadásnak két kulcsa van:

1. Funnel. Ez egy angol szó, jelentése tölcsér/csatorna. Gyakorlatilag azt takarja, hogy a Golemekkel, és Wizardokkal egy “tölcsért” kell létrehozni, melyen be tudnak sétálni a Hősök, és a Pekkák. Ez nagyon fontos! Ha ez a tölcsér nincs meg, akkor jó eséllyel a Pekkkák elindulnak körbe a faluban, de falon kívül. Ez gyakorlatilag a támadás sikertelenségét eredményezi.

2. Core: a központ. A támadásunkat úgy érdemes megszervezni, hogy minél előbb elérjük a központot, ahol nagy valószínűséggel ott a TH is, így elérve a 2 csillagot minimum. Illetve, ha elértük a core –t, innen kifelé haladva tudjuk a megmaradt épületeket is eltakarítani. (3 csillag)

Első lépésként a Golemek kell hogy menjenek. Ennek oka az, hogy a Golemek nagy HP -vel rendelkeznek, így a védelem elsődlegesen egyből a Golemeket kezdi el lőni. Ezt azért fontos megérteni, mert ameddig a védelem a Golemmel van elfoglalva, addig a kisebb HP -jű katonák [wizardok] nyugodtan tehetnek bármit, lényegi kárt nem fognak elszenvedni.


Második lépés, wizardok beküldése:

A wizardokat időben nyugodtan küldhetjük egy sorban a Golemek elengedése után. A wizardok szerepe itt a külső épületek elbontása, ezáltal megalapozva a funnel létrehozását. Ezen kívül közvetlenül a külső falnál lévő védelmek elpusztításában is segítenek, illetve a cc védők kiiktatásában, ha nem csalogattunk.


Harmadik lépcső, a falu megnyitása:

Ha a Wizardok jó arányban letisztították a külső épületeket (miközben a Golemek lefoglalják a védőket), jöhet egy adag WB. Az Ő dolguk lesz megnyitni a falut. Fenti kép jól mutatja [képzeld el], hogy a két Golem pont megfelelő távolságban van egymástól, minden védőt lefoglalnak, így gyakorlatilag a WB-ket támadás nem fogja érni, nyugodtan végezhetik dolgukat. Itt azért figyeljünk a falon éppen hogy átlátó X-bow-kra, könnyen leszedhetik a wb-ket.


Negyedig lépés: Pekkák

Ha eddig mindent jól csináltunk, azaz a külső épületek eltakarítva, rés a falon, akkor a Pekkák (és egyúttal a Golemek, Wizardok is), keresve a legkönnyebben elérhető épületet, elindulnak befelé a faluba. Ne tegyük le túl későn a Pekkákat, mert ha a wizardok a Golemek mögött elkezdik a belső épületeket lebontani, úgy a Pekkák lehet, hogy mégis inkább a falun kívül eső célpontokat keresik maguknak. A Pekkák közül minél több megy befelé, annál jobban végeztük a dolgunkat, annál nagyobb az esélyünk egy sikeres támadás levezetésében.



Ötödik lépésként egyből mehet befelé a Barbarian King, és kissé lemaradva mehet a Queen is. (BK elsővonalas támadó, míg AQ mindig a háttérben maradjon, tisztítani a nagyobb hatósugara miatt!) Ha idáig eljutottunk, akkor jó hírem van, a munka nagyobbik részét elvégeztük. Fontos megemlíteni, hogy amúgy ezt az első pár lépést érdemes begyakorolni, mert ezek leírva érthetőek, és értelmezhetőek, azonban minden viszonylag gyorsan kell hogy történjen, és minden viszonylag gyorsan is történik.



Egy-egy rossz ütemben, vagy késve elvégzett lépés kihatással lehet a támadás végkimenetelére. Ehhez gyakorlás, gyakorlás és gyakorlás kell. Azonban tényleg nem borzasztóan bonyolult, szerintem kis gyakorlással is egész szép sikerek érhetőek el. De folytassuk. Mindenki elindult befelé, sőt, beérünk a CC hatósugarába is. Most hirtelen (ebben a támadásban) sok dolog történik, de ezeket már könnyebb kezelni, hisz alapvetően már biztosan jó mederbe került a támadásunk.

Először is, jöhet egy Rage, a CC katonák leküzdése miatt, másrészt jöhet egy Jump spell. Itt álljunk is meg egy szóra. Jump spell helyett alkalmazható 4 földrengés is, azonban ilyenkor rendszerint nem marad hely a poisonnak. De még így is megfontolandó ez a taktika.



Általában a legtöbb falu a következőképpen épül fel: van egy külső zóna, egy középső zóna, és egy belső zóna (core).

Többnyire a belső zónában van a TH, ide kell minél gyorsabban bejutni. A támadás menete szempontjából mindig úgy tervezzünk, hogy a külső zónát WB-vel törjük fel, a középső és belső zónákba jump spellel és rage spell felhasználásával jussunk be. Mivel a védelem általában a középső és belső zónában összpontosul, így azt is mondhatjuk, ha a belső zónába bejutottunk, akkor onnan sok védelem nagyon jól elérhető, takarítható.

A fenti támadás amúgy 2 csillag lett, mégis, jól szemlélteti, hogy mire kell figyelni, hogyan kell elvégezni egy jó támadást. A fenti videó megtekinthető ezen a linken: [LINK]
Egyéb variációk, taktikai finomságok:

Mint említettem, gyengébb fal esetén meg lehet kockáztatni, hogy a külső falat a Golemmel, Wizarddal, hőssel törjük fel. Nyilván kockázatos, de sikeres lehet.

Sokan javasolják, hogy a Wizardokat ne eresszük be az elején mindet, hanem csak kb. 2⁄3 -át, és a támadás menete alatt adagoljuk őket. (így pl. a CC Wizardokat is)

Előbb mindig a PEKKA-val a BK menjen, és után az AQ. Szintén érdemes figyelni, hogy amikor a hősők fáradnak, ne felejtsük el használni a képességüket, amivel egy kis erőt visszanyernek.

Meggondolandó, hogy vigyünk egy/több Witch -et is. (GoWiWiPe) A Boszorkány nagyon sok csontit kreál, nagyon sok “hamis” célpontot teremtve a védelem számára. Ha boszorkányt is viszünk, az mindig a sereg után menjen, maradjon a háttérben. Sajnos a frissítés után nerfelték a witchet. Semmiképpen sem ajánlott erre pazarolni a helyet.

Utószó

Nos, röviden összefoglalva ilyen a GoWiPe. Higgyétek el, nem ördöngösség, szerintem megtanulható, és sikeresen alkalmazható. Ami fontos, hogy akár már alacsonyabb szinten is kezdjétek el használni, gyengébb ellenfelek ellen. Ne várjatok arra, hogy majd ha egyszer kifejlesztem a 4es gólemet, .... Alacsonyabb szinten is így megy, magasabb szinten is, csak erősebb katonákkal, erősebb védelem ellen. És ami személyes tapasztalat, hogy minél több támadást tudtok, ismertek, annál eredményesebbek lehettek.

Az eredeti cikk elérhető ezen a linken.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése