TH9/GoHog

TH9/Gohog és társai


Most jöjjön a kedvenc részem, amit direkt a végére hagytam, hogy a többi dolgot befejezzem. Mint említettem, ez még mindig elvégezhető fair play módon, itt még lehet “minden eshetőséggel” számolni. Sajnos azonban már ezen a szinten is érezhetően sok a random elem, amin elcsúszhat egy-egy támadás. A többi taktikával ellentétben ennek azonban nem célja a biztos 2 csillag, vagy a th mielőbbi lerombolása. Csakis a 3 csillagért kell küzdeni - mindent vagy semmit. Ugyanis a 3 csillagok nyerik a háborút.

Most pedig jöjjön egy direkt gohogos rész - sajnos nem lehet mindent leírni, aki sose próbálta, az nem érzi ezt igazán. Képességeimhez képest megpróbálok azonban egy teljes cikket idevarázsolni. Ebben, mint már megszokhattuk, ismét hatalmas segítséget nyújtott a HUN MKI AKTIV klán, azon belül is Zolikk, Piiiiii és Maki. Az eredeti cikk megtalálható itt: [LINK]

Felhasznált irodalom:
- 444 academy
- Clasher (cocland.com)
Szerző: Zolikk
Lektorálták: Piiiiii, Maki

Előszó

Jelen irományom az eddig megjelent két “kötet” folytatásaként írom. Ha valaki olvasta az előző kettő irományom és esetleg ismer engem is, jól megfigyelhető az irományok tárgya, a klán (vagy épp személy szerint saját magam) fejlődése, és az ezek közötti párhuzam.

Írom a következő sorokat azon naivitásból, hogy lesz majd, aki olvassa is. Mert nyilván amiről írni fogok, az nyíltan, az interneten bárhol elérhető, csak legfeljebb nem ennyire összeszedetten, nem magyarul, vagy épp angol nyelvű Youtube videókból kell kihámozni a lényeget, vagy tele van írva mindenféle fél angol nyelvű “szak” kifejezéssel, amiből aztán megérteni valamit, fél nap google-zás.

A jelen

A következőket főként amiatt írom, mert számomra fontos a klán, egyszerűbben kifejezve hasznos tagja kívánok lenni. És mint ismertek, kiemelt fontosságúnak tartom a szinten történő 3 csillagozást. Anno ezért írtam a Mass Dragon támadásról, mert akkor úgy gondoltam, ha a sárkányozást minél többen elsajátítják, akkor az jó lesz a klánnak.

Aztán azért írtam a GoWiPe támadásról, mert rájöttünk, a Sárkány már nem elég, és el kell sajátítani a földi támadás alapjait.

Nos, most meg azért írok, mert mostani ismeretem, és tapasztalataim szerint a GoWiPe támadás erős (!) TH9 esetén rendkívül ritkán eredményez 3 csillagot, emiatt szükséges még eggyel továbblépni.

A Hog támadásról, alapfogalmak:
Hog Rider: mint tudjuk, viszonylag nagy HP -val és DPS -el rendelkező, dark katona.
Elsődleges célpontja: a védelmi épületek. Sebessége nagy, falakon átugrik. ( bármilyen erős falon) Spring trapp-re lépve elrepül, maximum 3 darab belőlük. Önmagukban 3 csillagozásra nem alkalmasak.

Hoghoz ajánlott spellek:

Négy fontos spell lehet:
Hog rider animált képe
- Heal: egy kimaxolt (vagy minél erősebb) heal spell nagyon gyorsan és nagy mértékben képes gyógyítani
- Poison: CC védők, illetve a skelton csontik kiiktatására (ezekről később)
- Jump spell: bizonyos esetekben a kompozíció megkívánja a jump spell alkalmazását, de csak a KS-ban.
Nem javasolt spellek: rage: túl gyorsan közlekednek a hogok, így ritkán váltja ki a Rage spell a remélt hatást. (Átrohannak a rage spellen is) Ellenben a KS-ban nagyon jól jöhet.

Kill Squad (röviden KS)

Szó szerinti fordításban kivégző osztag. Jelentősége TH8-on és felette értelmezhető, de itt már erősen javasolt a használatuk. (Gyakorlatilag TH9en nem lehet KS nélkül hogozni)

Többnyire 1-3 gólem, 2-8 wiz, wb, és a hősök alkotják. Kiegészülhet giantokkal, witchekkel és valkikkal is. Gólemek számáról később. Fontos szerepe van bizonyos dolgok kiiktatásában. Majd egy későbbi cikkben írok erről részletesen is, addig is itt van ez az "egyszerűsített" változat.

Hog ellen veszélyes dolgok, amikre figyelni kell:
- Gb: a Giant bomb nagy veszély a hogok szempontjából, ám jól lerakott heal spellekkel védhető.
- Dupla Gb (DGB): a dupla giant bomb gyilkos a hogokra nézve. Még korai, maxos heal spell alatt is kivégzi a hogokat. Sőt, ha több van a közelben, akkor mind kinyírja.
- CC: ha a CC védőkre nem fordítunk elég figyelmet, akkor sajnos a fennmaradó CC védők is igen nagy kárt tudnak okozni, lévén a hogok amíg vannak védelmi épületek, ügyet sem vetnek a védő katonákra. (ha a hogok végeztek a védelmi épületekkel, max akkor fognak a védőkkel foglalkozni.)
- AQ: Az Aq nagyhatókörrel rendelkező és gyorsan tüzelő védő, így ha nem pusztítjuk el, akárcsak a CC védők, igen nagy kárt tud okozni a hog csordában. 15-ös szinttől már 3 lövés egy hog, feljebb ez a szám akár 2 is lehet. Éppen ezért mindenképpen meg kell ölni.
- BK: A BK lassabb, és ha célpontot is talál, akkor is lassabban csap, így egy fokkal veszélytelenebb a hogokra, de azért a BK is tud okozni kellemetlen meglepetést, főleg, ha nincs egyedül.
- Skeleton trap: ha földire van állítva, akkor bizony elkezdenek a hogok után rohanni, és kellemetlen pillanatokat okozhatnak. Ajánlott ellenük egy poison spell használata.
- Spring trap: Jó ha tudod, hogy egy spring trap egyszerre 3 hogot tud elrepíteni (pontosabban 15 helynyi katonát) Ez nem tűnik soknak, de 6 spring trap így azért összesen akár 18 hogot is föld körüli pályára tud állítani.

Hog lerakási módok:

Egypontos, kétpontos: Ekkor egy, vagy két ujjunkat az indítási ponton nyomva tartjuk, ezáltal egy vagy két helyről útjukra indítjuk a hogokat. Ez a fajta indítás olyan faluk esetén javasolt, amelyek viszonylag tömörek, és/vagy tudjuk (sejtjük) hol lehetnek GB -k.

Előnye: könnyű indítási módszer, csak a belépő pontot (pontokat) kell körültekintően megválasztani.
Hátránya: ha a csapat belefut egy GB –be, (DGB –be) akkor egyszerre nagy számú hog fog elpusztulni/sebződni. A profik csak ritkán alkalmazzák. Egy kicsit le is nézik, de a legfőbb érv a nélkülözés mellett az, hogy mindig van, ami jobban beválik.

Asian wall: egy (vagy több) vonal mentén helyezzük el a hogokat. Fizikailag ez úgy néz ki, hogy valahol leteszed az ujjad, és valamely irányba elkezded húzni. Hogy milyen hosszú vonal mentén, és milyen sebességgel húzod az ujjad, az befolyásolja a hogok „sűrűségét”. (Mint amikor a barbárokat teszed le lootolásnál.) Használata javasolt olyan basek esetén, ahol nem vagyunk biztosak abban, hogy hol vannak a GB –k (főként, ha az a külső gyűrűben sanszos hogy van(nak)), ugyanis ebben az esetben eleinte szétszórt módon indulnak a hogok, így ha találkoznak is GB-vel, jó eséllyel „csak” pár darab szedi majd fel.

Előnye: szintén könnyű indítási módszer.
Hátránya: mivel egy vonal mentén tesszük le a hogokat, jobban figyelni kell, milyen kisebb-nagyobb csoportba verődve mennek tovább, így nehezebb eldönteni, hogy hova dobjuk majd a heal spellt. Szerencsére könnyen tanulható ez is, így javasolt nem csak cwn próbálkozni vele, hanem multiban is.

Surgical

Azaz sebészi pontosságú, ha épp magyarra akarnám fordítani. Ebben az esetben főként külső deffekre összpontosítva, deffenként 3, maximum 5 hogot teszünk le. A lerakás iránya óramutató járásával azonos, vagy ellentétes irányú. Használata nagyobb körültekintést, pontosabb tervezést igényel.

Előnye: maxolt TH9-ek ellen igen jó hatásfokkal fogja szétszedni a falut.
Hátránya: nagyon nagy gyakorlat szükséges hozzá, hiszen elég gyorsan le kell tenni a hogokat a fent részletezett kisebb csoportokba, hogy utána még legyen idő (és legyen értelme is) használni a heal spelleket is. Ajánlott gyakorolni multiban, cwn nem fog elsőre jól sikerülni.

Hősök

Nyilvánvalóan, és értelemszerűen minél erősebb annál jobb. Hibrid támadások esetén véssétek az agyatokba a következőt: BK szerepe elsődlegesen a védő AQ kiiktatása (semmi esetre sem pl. a TH leütése), míg a saját AQ-d szerepe a CC védők kiiktatása, és minél nagyobb pusztítás elérése. Amennyiben el lehet érni, a golem tankoljon a BK-nak, és ne fordítva.

Az archer queen a legsokoldalúbb eszköz, ami csak a kezedbe kerülhet. A támadások kulcsa. Így arról később írok.

A hogokkal alkalmazható leggyakoribb támadási módok:
MassHog (csak TH8)
GoHog (TH8, TH9)
GoVaHo: a maradék két TH szint. Régen csak moddal lehetett ezt megcsinálni, ma már ez nem kell hozzá, szerencsére.

A Mass Hog támadásról röviden: azért csak röviden, mert főként a GoHog támadásra szeretnék koncentrálni, és a majd ott megismertek itt is alkalmazhatóak lesznek. A Mass Hog támadás esetén seregünk szinte teljes egészében hogokból áll. Alkalmazása csak TH8 (és alatta) lévő rendszerek esetén alkalmazható. TH9 esetén teljes mértékben felejtős. (deffek erőssége és AQ miatt többek közt)

A támadni kívánt base felmérése: azon basek esetén ahol több dgb-nyi hely van, azokat elsőre ne feltétlen támadjuk hoggal. Szűz hogtámadásra lehetőleg olyan falut válaszunk, amely minél tömörebb, és nem látunk rajta dgb helyeket. Ha mégis lenne, akkor menjünk asian wallal. (még egyszerűbb, ha már nem szűz a falu, azaz van replay, és ott kiderül hol van dgb, vagy csak sima gb)

Csalogatás: mint sok támadási mód esetén, itt is kiemelt fontosságú. A csalogatást sosem szabad sem elfelejteni, sem alábecsülni. Legegyszerűbb esetben ezt megtehetjük nagy HP-jű katonákkal (pl. óriás), de ha nagyon középen van a CC, akkor pár hog, vagy lufi lehet a megoldás. Manapság már többnyire sárkány, vagy lava a védő, így gyorsan megtudhatjuk azonnal, hogy valóban sikerült-e teljesen kicsalogatni. (a teljes kicsalogatás nagyon fontos)

Védők kiiktatása. Ez, ha van AQ-nk, akkor azza;, ellenkező esetben wizardok és íjászok jelenthetik a megoldást. Ne felejtsük el, hogy használjuk itt már nyugodtan a poison spellt. Attól függően, hogy mennyire vagyunk fejlettek, akár lehet két poisonunk is, erről az 5. pontban. Szintén legalább olyan fontos a védők kiiktatása, mint a csalogatás. Ha egy védő is életben marad, veszélyben az egész támadás.

Hogok beküldése. Mint már fenn említettem, amennyiben látunk potenciális DGB helyet, akkor érdemes Asian Wall t választani. Tömör falu esetén meg az egy vagy két pontos indítást.

Heal spellek alkalmazása: Nos, ez az, ami némi (sok) gyakorlást igényel. A heal spelleket úgy kell dobni, hogy:
- Ne túl korán. azaz várjuk meg, míg kicsit a Hogok hp ja csökken.
- Ne túl későn, mert akkor már mindegy.
- Fontos! Az időzítésnél mindig vegyük figyelembe, hogy inkább előbb dobáljuk le a heal spelleket, mert amíg minden védelmi épület fenn van, és több védelem lövi a hogjainkat, addig sokkal nagyobb segítség a heal spell, mint ha takarékoskodva a végére hagyjuk. (ugyanis addigra lehet már annyira elkopnak a hogok, hogy minden hiába lesz.) Ergo odafigyelve, de mégis mielőbb dobáljuk le a spelleket. Lehetőleg úgy, hogy minél nagnagyobb mértékben fedjük le a falut a heal spellekkel.

Nézzük merre mennek a hogok, és próbáljuk olyan helyre dobni, ahova sejtjük, hogy menni fognak (ne felejtsd, a hog mindig a legközelebbi védelmi épületre megy) Ezt a lépést nagyon ki kell gyakorolni. A heal ugyanis nagy hatókörrel rendelkezik, ezért úgy kéne lerakni, hogy az elejétől a végéig működjön. Amikor lerakod, akkor a középpontját határozod meg, ezért kissé előrébb kell rakni, mint ahol a hogok vannak.

Figyelni kell azt is, hogy ha több csoportba verődnek a hogok (TH8 esetén ez max. 3 csoport szokott lenni), a nagyobb csoportot preferáljuk. És inkább hagyjuk veszni a kisebb csoportot (!) Skeleton trap esetén használjuk el a második poison spellt (ha van)(legyen).

A második poisont spell használata javasolt lehet még védő BK esetén, ekkor a poison lassítani fogja a BK-t, így hogjaink könnyebben fogják tudni végezni dolguk. De a skeleton trapek ellen fontosabb védekezni. Ilyenkor sem a csontikra kell tenni, hanem oda, ahova menni fognak. Követik a hogokat, így ezt nem lesz nehéz megítélni.

Tisztítás: Sok esetben jó, ha erre is gondolunk. Régebben a 3 perces támadási időnél néha időprobléma miatt nem sikerült minden épületet leszedni. Ilyenkor nagy segítség, ha a megmaradt külső épületek miatt vesszünk magunkkal 5-10 archert, vagy wiziket. A goblint kevésbé javaslom.
TH9 hogozás

Nos, mint már említettem, itt jönnek az igazi szépségek. Annyit elöljáróban, hogy bizony a Clash Of Clans egy nagyon ügyesen megkomponált játék, ahol az egyensúlyok rendkívül pontosan vannak belőve. Épp emiatt, ahogy megyünk felfelé TH szintben, úgy lesz egyre nehezebb szintünkön 3 csillagozni.

KS szerepe:
Mint fentebb már említettem, röviden ismét leírom. KS szerepe, az AQ, CC védők, és hog támadás esetén az esetleges dgb-k kiszedése. Az igazi nehézség mindig ennek a megtervezése, a hogos részek általában simán szoktak menni, ha itt nem csúszikel semmi. Rengeteg elemet lehet itt alkalmazni, igyekszem mindet felsorolni.

A KS összetétele:

Nem túl sok gólem (1 v. 2), 8-10 wizard, wbk, és a hősök.

Csak, hogy teljesen szakszerű legyek, így szokták hívni:
1 golem: coold blooded
2 golem: shattered
3 golem: stoned
4 golem: firmed

Ezek közül főként az 1 és 2 golemes, ritkábban a 3 golemes használt. Ezekről röviden:
1 golemes verzió
Ha gyengék a hőseink. Gyenge hősök esetén felesleges többet vinni, ugyanis jó eséllyel a hősök előbb fognak meghalni mögöttük, így már nem túl sok segítséget fog tudni adni, ha több golemet viszünk. Ilyenkor csak a legalapabb célt szabad kitűzni: aq+védők likvidálása. Minden mást bónuszként kell felfogni.
Használjunk egy gólemet, amikor
- az AQ a pálya szélen van, akkor valószínű egy gólemmel is le tudjuk szedni az AQ-t.
- nagyon kompakt, sok fakkot tartalmazó bázis esetén, ahol a gólem szinte egyből falba ütközik, és elakad. (ilyenkor felesleges többet vinni, azok is elakadnak)
- nagyon látszik hogy falun belül nincs dgb hely, akkor is elég lehet 1 gólem.

2 gólemes verzió:
Ha maxos a védelem, és erősek a hősök, akkor erősebb tank kell, indokolt a 2 gólem. Ha olyan a falu, ahol nagy szekciók vannak, és a szekciókban több védelmi épület van.

3 gólemes verzió:
A 3 és 4 gólemes verzió, már igazából nem is hog támadás, inkább GoWiPe, vagy GoWiWi 5-10 hoggal kiegészítve. Ezek főként erős anti3 TH9 bázisok ellen használatosak, itt a 3 gólemmel és a kiegészítő pekkával vagy witchekkel a bázis nagyját (megpróbáljuk) leszedni, és a maradék részre küldjük a hogokat.

Spellek szerepe, mennyisége:

Ezekre nincs általános recept, minden falufüggő. De mindig igyekezzünk abból kiindulni, hogy minél több hog, és minél több heal spell legyen. Főként, ha erős TH9 baseről beszélünk. Ez legyen az alapállapot, és ezek oltárán áldozzunk, ha:

A queent nem tudjuk elérni, mert nagyon mélyen a bázis közepén van, ebben az esetben pl. 1 jump spell kellhet, ami fájó, hiszen egyel kevesebb heal spell marad.

Ha maxolt a védelem, ekkor javasolt a 2 gólem (kevesebb hog)
Ha replayban tudjuk, hol vannak a gb –k, akkor érdemes ezeket egy két hoggal előre berobbantani.
Általában a legdurvább esetben is elegendő lehet a külső fal berobbantása, és egy jump spell. EQ spellt hog támadás esetén ne válasszunk.
Mint már írtam, rage spell szintén nem fog kelleni, ugyanis a rage spellen nagyon gyorsan átrohannak a hogok, nem nagyon tudja kifejteni a hatását. (TH10en láttam raget, de ott is az inferno miatt)

KS használata

Hol indítjuk a KS-t? Mindig a Queen felé. Minden esetben. Egyáltalán nincs, nem is lehet kivétel, mert ha az aq életben marad, mészárlást rendez.

Wb-k helyes használata: erről is érdemes pár szót írni. Mint írtam, TH9en (is) nagyon ki van feszítve, hogy miből mennyit tudsz vinni. Így fontos, hogy spóroljunk a wbkkel. Nyilván egyszerűbb lenne 8-10 wb-t vinni, de az rengeteg helyet foglal, nem járható út. Én személy szerint a maximum 5db-ot javaslom, főként ha tudod, hogyan használd őket. Első és legfontosabb, a wb-k indításának helyes megválasztása, időben és térben. Kerüld lehetőleg az olyan helyeket, ahol sok a splash demage jellegű védő. (wiz tower, mortar). Ugyanis ha pl a gólem mellé teszed le a wb-ket, akkor a splash demage védők ahogy lövik a gólemet, könnyen kinyírják a wb-ket is.

Időzítés

Egy nagyon egyszerű dolgot ajánlok, és ha ezt betartod, akkor nem lehet nagy bajod: először tegyük le a gólemeket, mögéjük egyből mehetnek a wizardok (gólemenként 3-4 db), és mikor látjuk, hogy a védők pozícionáltak a gólemeket (és hidd el ha befogták, csak azt fogják lőni) akkor mehetnek a wb –k. Az esetek nagy részében ez működik, a fal be fog robbani. De! A wbket nem szabad csak úgy, egyben lerakni! A kis bombok komoly failt tudnak okozni. Ezért a bevett módszer mindig legyen ez: leraksz egy wbt, ez biztosan berobbantja a falat, és ha van, aktiválja a kis bombokat. Utána, és csakis utána jöhet a maradék 2 wb. Egy nyolcas falhoz 2 wb kell, míg egy kilenceshez/tízeshez 3. Rage alatt ez a szám eggyel csökken.

A hősök időzítése
Ezt is érdemes újragondolni. Sokan féltik a hősöket, és sokszor látom, hogy késve küldik be, amikor már valamelyest le van tisztítva a terep, azt remélve, hogy tovább élve maradnak a hősök. Nos, ez téves gondolkodás. A hősök és a gólemek mintegy szimbiózisban kell hogy legyenek. Ha késve mennek a hősök, a gólemek HP-ja nagy mértékben csökken, igen gyorsan el fognak halálozni. Épp emiatt főleg az AQ-t szinte a wizardokkal együtt kell küldeni, hisz így a tank mögötti nagy DPS –el rendelkező egységek (wiz, AQ) nyugodtan és gyorsan tudnak takarítani, ezáltal gyorsabb a haladás előre, tovább marad életben a gólem is. Ezt érdemes megfontolni. BK, ismét jelzem, ha a BK a KS tagja akkor csak egyetlen feladata lehet, a Queen likvidálása. Ennek érdekében semmi se drága, ha kell használjuk el az abilityt is. Időben nem sokkal a Queen után mehet, jó esetben egyből ráveti magát a Queen-re.

Sokan azonnal beküldik, ez néha jó, néha nem. A védők ugyanis hamar meg tudják ölni, illetve az sem jó, ha a védelmek befogják a gólemek helyett. Minden egyéb esetben tökéletesen eléri a célját, amennyiben a funnel miatt nem indul el körbe.

Hogok „irányítása”

Elsőre furcsának hathat, de nézd meg a következő ábrát, ez lehet az elérendő cél hog támadás esetén.


A fenti ábráról kicsit bővebben:
Mint említettem a KS mindig az AQ felől megy be. (ha kellett már csalogattunk). Jó esetben sima wb -vel elérjük a Queent, ha nem, használjunk egy jump spellt. (de csak ha nagyon muszáj). A hogokat mindig a KS-hez közeli helyről indítsuk. Ennek az az oka, hogy ekkor a fennmaradó védőket még a KS lefoglalja, így könnyebben haladhatnak befelé a hogok úgy, hogy a védelem még a KS-t lövi, nem a hogokat. Nem mellesleg, ha a hogok mennek előre, az még segít a KS-nek is!

Időzítés
Nos, ez az, amit nagyon nehéz megtanulni, elfogadni. Ha a KS –t leraktuk, és látjuk, hogy többé kevésbé a tervezett úton, módon mennek, akkor viszonylag gyorsan „el kell hogy engedjük őket”. A legkésőbbi javasolt időpont erre amikor még 2 perc van hátra a támadásból. Azaz próbáljunk meg már a hog támadásra koncentrálni, és ne a KS –t nézzük, ahogy éppen még egy builder hutot leszed. Egyetlen dologra figyeljünk már csak a KS kapcsán, ha maradt valamely hősnél ability. Szóval ne várjuk meg a KS-t, indítsuk a hogokat, a fent leírt módszerek egyikével.

Heal spelleknél főként a következőket vegyük figyelembe (a fentebb leírtakon túl):
- Nagy HP-jű védők közelében alkalmazzuk, pl xbow teslákkal körülvéve/wtk.
- Wizardtowerek, splash demage, egyszerre minden hogot sebez.
- Feltételezett, vagy megtudott GB helyek esetén.

Konklúzió, utószó:

Nem tudom pontosan megítélni, hogy a fentieket olvasva a hog támadás nehéznek, vagy épp egyszerűnek tűnik. Egy biztos, szeretném azt kiemelni, hogy se nem egyszerű, se nem nehéz. Biztos, hogy még nagyobb koncentrációt igénylő támadás, mint az összes, amit eddig megismertél. Főleg, ha hibrid, azaz pl. gohog. Ebben az esetben figyelni kell a KS-ra, figyelni kell a hogokra, figyelni kell a heal spellekre. És mindezt egy picivel jobban végig gondolt faluelemzés kell, hogy megelőzze. (vö: faluelemzés sárkány és gowipe esetén igen minimális)

Ha ismerkedni akarsz a hog támadásokkal, akkor a következőket tudnám javasolni:
Egyrészt ne félj tőle, igen is vésd az eszedbe, hogy sok esetben (TH7, TH8-tól kezdődően) reális és jó alternatíva. Kezdeti stádiumban mindenképp javaslom olyan faluk hogozását, melyet előtte már támadtak és besült (azaz 1 vagy 2 csillagos). A replay jó barátod. Ha a GB-k helye megvan, akkor a hog támadás sikerességének esélye nagy mértékben növekszik.

- A kezdeti esetleges sikertelenség ne vegye el kedved. Sajnos a hog támadásba amúgy is kódolva van a következő: mivel a hogok csak deffekre mennek (TH –t rendszerint a végére hagyják, mivel középen van, mindentől távol), ezért sajnos reális lehetőség, hogy a hogok elfogynak a deffek pucolása közben, és 1 csillag lesz. Ilyenkor mindig a következő kérdést tedd fel magadnak. Vajon van-e különbség 1csillagos és 2csillagos támadás közt? CW szempontjából ugyanis nincs.
- Minden esetleges kudarc csak a tapasztalatod növeli.
- És végül, javaslom mindenkinek, hogy minél alacsonyabb TH szint mellett kezdjen el ezzel foglalkozni, mert igaz, hogy gyenge a hogod, de gyenge a védelem is. Nagyon jó gyakorlásnak.

Eddig tartott volna nagyjából az MKI AKTIV leírása, amibe nem nagyon fért el sehol sem az én kiegészítésem, amit ide írok: természetesen nagyon jó kis cikk lett, de többnyire csak szabvány felállású anti2-es bázisok ellen van benne taktika. Egy profi anti3 gyakran már nem üthető ilyen könnyen, főleg scout nélkül. Ez a rész egy másik részben lesz látható.

Sok sikeres támadást kívánunk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése